گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه پارامتر های موثر در طراحی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت


» :: پایان نامه پارامتر های اثربخش در طرح‌ریزی تونل قطعه شماره 2 آزاد راه قزوین- رشت

اگر حفر قنوات بخشی از عرضه تونلسازی محسوب شود آنگاه پیشینگی این تکنیک به 2800 سال قبل از تولد بر می گردد. زیرا باستان شناسان معتقدند که حفاری قنوات در مصر و ایران از آن زمانها معمول بوده است. تذکر این نکته در اینجا باب خور تدقیق است که در سال 1962 درازا بی‌مو قنوات در ایران را 160000 کیلومتر تخمین زده اند. ار از این مناسبت که ذکر شد صرفنظر شود اولین تونل زیرآبی باب 2170 سال قبل از تولد در زمان بابلیها در زیر رودخانه فرات و بطول یک کیلومتر ساخته شد که هر چند بصورت حفاری دالان اجرا نشده است ولی همین، کار حداقل تجربه و احاطه معماران آن دور را نشان می دهد. از این نوع کار دیگر اجرا نشده است حرف 4000 واحد زمان ( بعد که در 1825 تونل تیمز زیر رودخانه تیمزندن اسم شد. تونل زنی درون سنگها به علت شکل حفر و عدم امکانات و عدم نیاز به سمت جزء موارد انبوه بسته – فقط در دو قرن اخیر توسعه یافت. هر چند اختراع باروت به قرنها پیش برمی گردد و بعضی آنرا تا به قرن دوم میلادی نسبت می دهند ولی کاربرد آن در اقاله سنگها احتمالاً در قرن 16 بوده است و اختراع دینامیت باب قرن 19 موجب تحولات تدریجی و اساسی باب سهولت ایجاد دالان در سنگها شد گرچه ایجاد تونل در سنگها به علت سختی سنگ به ماده‌ها منفجره و الا وسایل بسیار سخت و برنده دارد ولی در سنگهای خیلی رقیق و در رسوبات سخت نشده، ابهام‌آمیز تونل زنی به لحاظ نگهداری تونل است. بطوریکه تا قبل از آفرینش شیلد باب سال 1812 ، ایجاد تونلهای بزرگ مقطع در رسوبات سست فوق العاده مشکل می نمود. اولین کاربرد شیلد در 1825 در حفر تونل زیر رود تیمز بود. هر چند حفر این تونل 5/1 کیلومتری حدود 18 سال طول کشید. با انبساط شهرها، اختراع ترنها، ازدیاد جمعیت، پیشرفت صنایع و نیاز مبرم به معادن گسترش شبکه های زیرزمینی بازهم به غرض انتقال آب و فاضلاب و نیز در پیشروی معادن و غیره ضرورت یافت و حرف تعجیل روزافزون از اواخر قرن 19 تا کنون پیشرفتهای چشمگیری حاصل گردیده است. بگونه ایا که باب سالهای اخیر استفاده از ماشینهای حفر تمام مقطع تونل رشد سریعی داشته است. ایده استعمال از این ماشینها از زمانهای دور است. آغازین ثبت شده در امریکا توسط روان ویلسون در سال 1856 برای تونل هوساک در ماساچوست بوده است ولی تنها توانسته 3 واحد طول از دالان 7600 متری را حفر نماید در دهه های اخیر توسعه بسیار زیادی آشکار کرده بطوری که در تکثر از موارد بعنوان اولین گزینه برای حفر تونل می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.