گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

دانلود پایان نامه رشته مهندسی عمران درباره آزمایشگاه مقاومت مصالح در دانشگاه های دیگر جهان


» :: دانلود پایان نامه بند مهندسی عمران درباره آزمایشگاه مقاومت مصالح در دانشگاه های دیگر آفاق

زمایش پیچش از بهر آلومینیوم :

کلیات :

یکی از آکنده اهمیت ترین قسمت ها که تأثیر نیروی پیچشی و تنش ناشی از آن را روی قطعات میله ای دایروی و میله های چوبی بیان می کند آزمایش پیچش است . در حقیقت این تست قسمتی از تنش برشی خالص را روی نمونه هایی که اسم پایین بار گذاری پیچشی قرار دارد ایجاد می آهسته . این آزمایش از بهر معلوم کردن مؤلفه های برشی و خواص فلز موردنظر از جمله تنش برشی نهایی ، تنش روان صیرورت برشی و مدول پیچشی استفاده می شود .

مقدار نیروی پیچشی ( تورک ) که بر الگو وارد میشود و استحاله شکل را نتیجه می دهد ، ( زاویه انحراف ) در آن تست اندازه گیری می شود ، این کمیت تبدیل به تنش برشی () می شود و همچنین کرنش برشی (y) که از روابط مربوط بدست خواهد آمد .

در این روابط ، C نمایانگر شعاع مفتول دایروی ، L0 درازا نمونه که در آن انحراف روی می دهد .               ( زاویه در شعاع صفت می شود ) و j نمایانگر ممان اینرسی قطبی الگو است که بصورت زیر محاسبه می شود .

مدول برشی در ناحیه الاستیک به صورت شیب خطی تعریف باده شود که از نمودار تنش برشی بر حسب کرنش برشی از مقدار پوچ تا حد مخصوص اغتشاش برشی است که به صورت زیر محاسبه می شود :  

این ارتباط ی مدول برشی بسان رابطه مدول الاستیسیته فقط در محدوده الاستیک اعتبار دارد .

تعاریف :

حد الاستیک ( حد مخصوص ) :

بزرگترین میزان اغتشاش که تنش و کرنش با یکدیگر رابطه ی خطی دارند .

مدول الاستیسیته برشی ( مدول آزار پیچشی ) :

نسبت تنش برشی و کرنش برشی در محدوده الاستیک است .

منحنی اغتشاش و احترام :

منحنی اغتشاش حرف حسب کرنش روی نمودار نمایش داده میشود و از ابتدای بارگذاری تا شکست نمونه معتبر است ودر این ناحیه اندازه گیری شده است .

تنش نهایی برشی :

بالاترین اغتشاش برشی دید شده که نمونه هنوز سر جای خود است وآسیبی ندیده است .

تنش جاری صیرورت :

تنشی است که جرم شروع به جاری شدن باده کند برای اکثر مواد از انحراف برای یافتن تنش برش روان شدن برخه می جویند . مقدار کرنش که با نشان داده شده و دست‌نوشته محاذی خط ناحیه الاستیک که از آن نقطه آداب شده ، نمودار را در نقطه ای به آوازه تنش جاری شدن قطع خواهد کرد .

اهداف :

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.