گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه رشته عمران درباره کانون پرورش فکری کودکان


» :: پایان جریده رشته عمران درباره کانون پرورش فکری کودکان

این ید کیست؟

این ید کیست، یک دانشمند، یک هنرمند، یک تاجر، یک سیاستمدار، یک کارگز، یک روحانی، یک معلم، یک گانگستر، یک مددکار اجتماعی، یک دزد، یک کارمند بایگانی، یک متصدی تراولینگ در گروه فیلم برداری و یا یک مطبوعاتی؟

·         او هر که هست، برای من و تو یک ید است و یک کودک، کودکی که هیچکدام آنها نیست ولی می تواند جای هر یک و یا چندتایی آنها باشد

·         این که دنیا باب دست بچه ها باشد، آرزوی خامی بیش نیست و شاید تنها بتواند شوره یک فیلم سینمایی باشد

·         ولی فکرش را بکنید! این سیاره تنگ ما چقدر دوست داشتنی می بود اگر آدم می توانست تمامی شعور و پیچیدگی های پس از دوران بلوغ را که زیستن و تا مرگ او را معنا باده دهد، حرف سادگی و خلوص دوران کودکی اش بیامیزد. سادگی خیرکنندگی که نه مربوط به مرز می شناسد و نه رنگی. اخلاص غریبی که باب آن همه چیز تازه است و هر لحظه، آن کشف است و تازه و پاک دیدن

 2-1- آگاهی کلی بچه :

تمام بچه از لحظه ای که به دنیا می آید در جریان تحولات جسمی و روانی رسم می گیرد. از نظر پیاژه (روانشناس معروف) تحولات روانی از آغاز تولد شروع و تا سن 14-15 سالگی به تکامل خود می رسد و در سال‌ها 14-15 سالگی بنا ذهنی فرد کامل باده شود. این امر اهمیت سنین کودکی و برنایی را برملا می سازد. دوستی دست اندرکاران تعلیم و تربیت (اعم از خانواده ها و مرکزها آموزشی) حرف خصوصیات هر مرحله از دوره تکامل روان آدمیت می تواند طفل را به سمت فرد متکاملی تبدیل کند و یا حداقل این آگاهی باعث می شود که اجرا با فضاها و عملکردهایی که ما برای کودک خود باده سازیم سدی باب مسیر تکامل او نباشد .

«روسو می گوید: تمام سن و هر حالت از حیات، کمال و بلوغ برازنده با خود دارد که مخصوص ثانیه است آموزش و پرورش باید این پیشرفت را آسان آهسته و به این استغنا برسد

موریس دبی استاد رقیق شناس و آموزش و تربیت در دانشگاه سوربن فرانسه در ابتدای کتاب مرحله‌ها مختلف می نویسد: رشد کودکان از روزی که به آفاق می آیند تا موقعی که به درجه کمال باده رسند از مراحل پیاپی و بهم پیوسته ای عبور می کند که می توان آنها را فصول آشکار یک تاریخ دانست. این رویش اگرچه انگار ترقی دائمی و یکنواختی است ولی در حقیقت کند و تند باده شود و گاه دوره هایی پر جوش و خروش و زمانی آرامتر دارد. این تغییرات به آشکار آرام و دایماً است، اما در واقع موجودی است که باده بالد و مراحل معینی را طی می کند. هریک از این مراحل، ساختمان جریان خاصی دارد که می استطاعت ثانیه را در رفتاری که مخصوص این مرحله است مشاهده کرد. تادیب تا الامکان باید حرف طبق مرحله‌ها روانی رشد صورت گیرد و تنها در این صورت است که می توان همه استعدادهای شاگرد را به ظهور رساند

 2-1-1- چونی شناخت اقدام کودک

برای شناخت رفتار کودکو مرحله‌ها رشد و عواملی متعددی دخالت دارند که می استطاعت بطور بسیار آنها را به پنج گروه تقسیم نمود :

1.     عوامل جسمانی معلول توارث

2.     عوامل غیر توارثی (مانند کمبود اکسیژن هنگام زا یا عدم فعالیت درخور غدد پیکر )

3.     یادگیریهای طفل

4.     محیط اجتماعی کودک (مانند: والدین، خواهران، برادران، همسالان و محیط مدرسه)

5.     محیط و بافتن اجتماعی و فرهنگی که رویش نهایی کودک را در بر می گیرد .

گروه اول را عوامل توارثی و گروههای دیگر را عوامل محیطی باده نامند. ازاین‌رو رفتار و شخصیت بچه در هر لحظه از زندگی اش معلول عوامل توارث و محیط است. توارث زمینه را فراهم ساخته و محیط در شکوفا صیرورت زمینه ها مؤثر باده باشد. نقش توارث و محیط باب شناخت رفتار کودک باید توأماً مورد توجه قرار گیرند. مثل تاخت روی سکه که حرف یکدیگر همگام می باشند .

 2-2-2- مرحله‌ها استحاله مفاهیم ذهنی با توجه به رشد کودک :

باب این قسمت مرحله‌ها تحول مفاهیم ذهنی از نظر طبقه بندی پیاژه بررسی می شود. بطور کلی، پیاژه، هوش را قدرت انطباق حرف اوضاع و حال جدید و همچنین توانایی درک و ابداع یا ابداع باده داند و به منظور کسب این توانایی گذشتن از از چند مرحله رشد را باب طی سالهای اولیه زندگی تک الزامی تصور می کند .

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.