گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

باغ ایرانی و روند تکامل آن در طراحی موزه باغ ایرانی


» :: باغ ایرانی و روند تکامل آن باب طراحی پای‌افزار باغ ایرانی

چکیده

باغ ایرانی یکی از دستاوردهای مهم و منحصر به سمت فرد فرهنگ ایرانی است که خیر تنها در محدودۀ جغرافیایی ایران بلکه در سراسر فلات ایران گسترده و شناخته شده است . آنچه هویت این دستاورد را ارزشی یگانه می‌بخشد حضور آن باب درازای تاریخ تمدن ایران زمین است. باغ ایرانی اثری است ارزشمند که بازتابنده روحیه، دائره‌المعارف و علایق آدم ساکن در این سرزمین بوده، و حرف فنون،کشاورزی، معماری و هنرهای بومی آن باب ارتباط تنگاتنگ است. باغسازی در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد. نگرش اختصاصی ایرانیان به جهان هستی، باب چهارباغ ایرانی تبلور می یابد.

چهارباغ که اصل اساسی باغ سازی ایران است از ایداعات کوروش در خلق محوطه باغ پاسارگاد به رقم باده رود. باب دوران اسلامی با ترکیبی از بهشت های ارضی احداث شده به وسیله باغ سازی صفت حنیف پیوندی ناگسستنی خورده است.

بدین طریق دو آغاز در باغ سازی جهان وجود دارد که تاریخی بیش از دوهزار واحد زمان ( دارند. باغ سازی ایران و باغ سازی چین(ژاپن) امروزه به عنوان دو الگوی قدیمی و پایه ای مطرح می باشند.

سیر تاریخی باغ ایرانی، که در این مقاله مورد بررسی است، روندی تکاملی را با خود دوست دارد که از بدو زا حرف قرن حاضر، همواره حرف غنایش افزوده است و هیچگاه منقطع نگشته است.

 

کلمات کلیدی

 

بستان ایرانی، چهارباغ، ساختار، کاخ، کوشک، تالار، ایوان، دوران تاریخی، دائره‌المعارف باغسازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.