گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تحقیق زندگی نامه حضرت امام خمینی


» :: تحقیق زندگی نامه حضرت امام خمینی
این تحقیق باب فرمت وردword و باب 48 صفحه میباشد
باب روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری برحسب با 30 شهریور 1281 هجری شمسی (21 سپتامبر 1902 میلادی) در بلد خمین    از متعلقات استان مرکزی ایران باب خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد و در خاندانی از آل زهرای اطهر تحیت الله علیها، روح الله الموسوی الخمینی پای بر خاکدان طبیعت نهاد.
او وارث سجایای آبا و اجدادی حیات که نسل در نسل باب کار هدایت
  آدم وکسب آموزش‌وپرورش الهی کوشیده اند. پدر بزرگوار امام خمینی  مرحوم آیت الله سید مصطفی موسوی از معاصرین مرحوم آیت آفریدگار   العظمی میرزای شیرازی(رض)، پس از آنکه سالیانی چند در نجف  اشرف علوم و معارف اسلامی را فرا افسرده و به درجه اجتهاد نایل  آمده بود به ایران بازگشت و باب خمین ملجا» آدم و هادی آنان  در امور دینی بود. در حالیکه بیش از 5 اسم از ولادت روح الله  نمی گذشت، طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حکومت فرصت ندای حق طلبی پدر را که در جلو زورگوئی هایشان به مقاومت بر خاسته بود، با گرد پاسخ گفتند و در مسیر خمین به سمت اراک وی را به شهادت رساندند. اقربا شهید برای اجرای حکم الهی قصاص به تهران (دار الحکومه وقت) رهسپار شدند و بر اجرای عدالت اصرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید.
بدین ترتیب امام خمینی از آغاز کودکی حرف رنج یتیمی آشنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وی دوران کودکی و نوجوانی را تحت
  سرپرستی ام مومنه اش (بانو هاجر) که خود از آل علم و اتقا و از نوادگان مرحوم آیت الله خوانساری (صاحب برگزیده   التصانیف) بوده است. همچنین برابر عمه مکرمه اش (صاحبه خانم) که بانویی شجاع و حقجو حیات سپری کرد اما در پرده 15 سالگی از   ثروت وجود آن دو عزیز نیز محروم گردید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.