گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گزارش کارآموزی شرکت سایپا


» :: گزارش کارآموزی شرکت سایپا

دانلود اعلام کارآموزی  شرکت سایپا

فرمت فایل: دعا قابل ویرایش

تعداد صفحات:72

 

 

 

 

 

بخشی از اعلام

بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز

شاسی خودرو

به کوه طور کلی خودرو از سه قسمت اصلی تشکیل شده که عبارتند از:
1- بدنه 2- خودرو 3- شاسی
بدنه اتومبیل :
پیکر ی خودروهای سواری از قسمتهای مختلفی مثل استخوان‌بندی جوشکاری شده،درها، گلگیرها،سقف و غیره تشکیل شده است ولی بدنه ی خودروهای باری شامل بیت راننده و بیت بار است .
تعریف موتور:
آلبوم ای از قطعات مکانیکی است که انرژی شیمیایی به انرژی حرارتی و مکانیکی تبدیل می شود یا به سمت بند دیگر موتور دستگاهی است که با مصرف سوخت، قدرت و حرکت تولید می کند.
شاسی خودرو:
شاسی باب اصل یک چهارضلعی است و از فولاد سخت به چهره ناودانی ساخته می شود که قسمتهایی مثل موتور، سیستم انتقال قدرت، سیستم فنربندی و سیستم ترمز و امر روی ان نصب می شود، مانند بسیاری از اتومبیلهای سواری قدیمی و خودروهایی الگو جیپ و کامیون و اتوبوس ها را می توان نام برد.
شاسی باب شکلهای مختلفی وجود دارد. یک سنخ شاسی را مستقل می گویند که از دو تکه ناودانی دراز از جنس فولاد سخت ولی استیل که به صورت موازی به سمت هم وصل می شوند تشکیل شده است. این تاخت پاره به وسیله ی تاخت رام در دو سر به سمت یکدیگر متصل می شوند. شاسی معمولا باب اقبال عقب کمی بالاتر امده است و این به خاطر ایجاد فضای بیشتر برای دیفرانسیل و فنرهاست و در قسمت جلو کمی باریکتر ساخته می شود که این نیز به خاطر امر دهی بهتر است. در بعضی از اتومبیلهای قدیمی برای استحکام شاسی در چند نقطه به سمت آمخته های زیادتری مجهز می شوند . در صورتی که باب اتومبیلهای جدید رامهای تقویتی وسطی به کار برده نمی شوند. حرف بیت را قید با بستهای خوب به شاسی متصل می کنند .
ولی در نوع دیگر شاسی به اسم شاسی های سر خود، شاسی، باب حقیقت جزئی از اسکلت اتاق است. (برای سبکتر بودن اندازه اتومبیل و به سمت خاطر اینکه نیروی محرکه ی ان افزایش پیدا کند.) باب طراحی شاسی سر خود از ورقهای نازک فلزی که انها را به روش شکل دادن(پروفیل) تولید می کنند، استفاده می کنند. البته قسمتهایی از شاسی مثل کف و حیطه ی موتور و همچنین تکیه گاه های محورهای برابر و عقب که بیشترین نیرو و تنگی بر انها اعمال می شود باید از ورقهایی که ضخامت بیشتری دارند، درست شوند. درشتی ورقها معمولا 2 تا 3 میلیمتر است و به سنخ ای اتصال داده می شوند که از استحکام خوبی برخوردارند. خودروهای سواری در مقایسه حرف خودروهای سنگین نیروی کمی را تحمل می کنند و روی شاسی انها پاس استاتیکی کمتری رسیده می شود. بنابر این خودروهای سواری می توانند با سرعت زیاد حرکت کنند و اصولا طراحی شاسی تارک خود به همین غرض بوده است .
بنابر این شاسی اتومبیل را به دو دسته ی کلی خودروهای شاسی و بدنه جدا از هم و نوع دوم خودروهای شاسی سرخود یا شاسی پیکر ی یکپارچه می نامند .

شاسی های غیر رایج
در قسمتهای قبلی اشکال رایج شاسی که اکثرا" جانب تولید انبوه یا نیمه انبوه به کار میرفتند مورد بررسی قرار گرفتند.
در این بخش که آخرین بخش از مبحث شاسی میباشد به سمت بررسی اشکال غیر رایج شاسی که کمتر مورد استفاده قرار میگیرند و عمدتا" جهت ساخت خودروهای اسپورت یا سوپر اسپورتی با تیراژ تولید محدود و حتماً قیمت بالا تولید شده اند خواهیم پرداخت.شاسی های مناسبت بررسی در این قسمت جهت تولید انبوه مورد استعمال قرار نگرفته اند.
اولین و قدیمیترین و البته پرکاربردترین انواع غیر رایج شاسی که از نظر قیمت ساختن نیز قیمت معقولی دارد شاسی و بدنه فایبر گلاس میباشد.
فایبر گلاس برای بسیاری از خودروسازان در مقیاس تنگ و تولید غیر انبوه یک ماده کامل و کاربردی محسوب میشود. از فولاد و آلومینیوم سبکتر است و به سادگی چهره میگیرد و در مقابل پوسیدگی و خوردگی از مقاومت بالائی بهره‌مند است. مهمترین مزیت این شاسی و بدنه سادگی و قیمت ارزان جهت ساخت میباشد.باب حقیقت برای ساخت این شاسی شما تنها به تعداد معدودی ابزار ارزانقیمت و دو دست جهت چهره ادا کردن به بدنه و شاسی دارید!
این موضوع مهمترین مزیت جهت ساخت حتی به سمت صورت تولید در مقیاس کوچک و به چهره دستی میباشد.
تنها ایرادات وارده به سمت این نوع از شاسی و بدنه شامل موارد معدود زیر است:
دقت پائین و تولرانس بالا در ساخت این گونه از شاسی به سمت انگیزه ساخت بدون قالب و معمولا" به صورت دستی.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.