» :: واحد رنگرزی و چاپ پارچه
72 برگ شامل
نام و کد آیسیک محصول.................................................................................................... 8
1ـ2 ـ شماره شناسایی گمرکی.......................................................................................................... 9
3 1ـ ـ شرایط واردات..................................................................................................................... 10
1ـ4 ـ بررسی و عرضه مدل (ملی یا بینالمللی)................................................................... 11
5 1ـ ـ بررسی و عرضه دادهها لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول............ 11
6 1ـ ـ توضیح موردها مصرف و کاربرد......................................................................................... 12
7 1ـ ـ بررسی کالاهای جایگزینی و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول................ 14
8 1ـ ـ اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز.......................................................................... 15
1ـ9 ـ کشورهای عمده تولید کننده و استعمال کننده بار (حتیالامکان سهم تولید یا
مصرف ذکر شود)........................................................................................................................ 16
1ـ10 ـ شرایط صادرات................................................................................................................... 18
2ـ وضعیت ارائه و تقاضا............................................................................................ 18
2ـ1 ـ بررسی ظرفیت بهرهبرداری و روند تولید از ابتدا برنامه سوم تا کنون و محل
واحدها و تعداد آنها و سطح تکنولوژی واحدهای موجود، ظرفیت اسمی، ظرفیت عملی،
اسباب عدم بهرهبرداری کامل از ظرفیتها، نام کشورها و شرکتهای سازنده
ماشینآلات مورد استعمال باب تولید محصول.......................................................................... 18
2ـ2 ـ بررسی وضعیت طرحهای جدید و طرحهای توسعه در دست اجرا (از نظر
تعداد، ظرفیت، محل اجراء، میزان پیشرفت فیزیکی و سطح تکنولوژی آنها و
سرمایهگذاریهای انجام شده اعم از ارزی و ریالی و مابقی مورد نیاز)............................... 22
3 2ـ ـ بررسی روند واردات محصول از آغاز پروگرام سوم تا پایان سال 84) چقدر از کجا) 24
2ـ4 ـ بررسی جریان مصرف از آغاز برنامه................................................................................. 25
5 2ـ ـ بررسی روند صادرات محصول از ابتدا برنامه سوم تا پایان سال 84 و امکان
توسعه آن (چقدر به سمت کجا صادر شده است)............................................................................. 26
6 2ـ ـ بررسی نیاز به بار حرف اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم............................... 27
معاونت پژوهشی
مطالعات امکانسنجی مقدماتی
تنها رنگرزی و افست پارچه
جمهوری اسلامی ایران
وزارت صنایع و معادن
سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران
مطالعات امکانسنجی مقدماتی طرحهای صنعتی گزارش نهایی پاییز 1387
مجری: غزا دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیرـ معاونت پژوهشی صفحه )4 )
عناوین صفحه
3ـ بررسی اجمالی تکنولوژی و روش های تولید و عرضه محصول در کشور و
مقایسه آن با دیگر کشورها......................................................................................... 29
4ـ تعیین مناطق قوت و ضعف تکنولوژیهای اسم (به شکل اجمالی) در
فرآیند تولید محصول................................................................................................... 50
5ـ بررسی و تعیین کمینه ظرفیت اقتصادی شامل ارزیابی حجم
سرمایهگذاری ثابت به سمت تفکیک ریالی و ارزی (با استفاده از اطلاعات واحدهای
موجود، در دست اجراء، UNIDO و اینترنت و بانکهای اطلاعاتی جهانی،
شرکتهای فروشنده تکنولوژی و و تجهیزات ... )................................................... 51
6ـ میزان مواد اولیه عمده مورد نیاز سالیانه و جایگاه تأمین آن از خارج یا داخل
کشور قیمت ارزی و ریالی آن و بررسی تحولات اساسی در جریان تأمین اقلام
اصلی مورد نیاز در گذشته و آینده........................................................................... 64
7ـ پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح............................................................ 65
8ـ وضعیت تأمین نیروی انسانی و تعداد اشتغال...................................................... 67
9ـ بررسی و تعیین میزان تأمین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و
ارتباطی (راه ـ راهآهن ـ فرودگاه ـ بندر ...) و چگونگی امکان تأمین آنها در
بخش درخور برای اجرای طرح................................................................................. 68
10ـ وضعیت حمایتهای اقتصادی و بازرگانی............................................................ 69
ـ حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشینآلات) و مقایسه حرف تعرفههای جهانی........... 69
ـ حمایتهای مالی (واحدهای موجود و الگو )ها ، بانک ها ـشرکتهای سرمایهگذار....... 69
11ـ تجزیه و تحلیل و ارائه جمعبندی و پیشنهاد نهایی در مناسبت احداث واحدهای
جدید................................................................................................................................ 71
12ـ منابع و ماخذ.................................................