عنوانپروژه:
مقایسه ی خودکارآمدی ، هوش معنوی و استیل های مکانیسم دفاعی زنان بزهکار
(25-18سال) با زنان عادی
سیاهه مطالب
دوران اول: کلیات پژوهش
چکیده ..................................... 1
1-1 مقدمه......................................... 3
1-2 بیان مساله ................................... 4
1-3 اهمیت و ضرورت اجرا پژوهش .................... 9
1-4 اهدف پژوهش ................................... 9
1-5 فرضیه های بازجست .............................. 10
1-6 تعاریف مفاهیم و متغیرهای پژوهش................ 10
فصل دوم : ادبیات بازجست
2-1- مقدمه ...................................... 14
2-2-1- مبانی نظری بازجست ......................... 15
2-2- خودکارآمدی ................................. 49
2-2-1- ابعاد خودکارآمدی ..................... 52
2-2-2- منابع خودکارآمدی (1).................. 53
2-2-3- اشکال خودکارآمدی ...................... 57
2-2-4- نقش خودکارآمدی باب اسم انسان .......... 58
2-2-5- منابع خودکارآمدی (2).................. 60
2-3- تعریف مکانیسم های دفاعی.................... 64
2-3-1- تاریخچه مکانیسم های دفاعی ............ 66
2-3-2- خصوصیات مشترک مکانیسم های دفاعی....... 67
2-3-3- مکانیسم های دفاعی آسیب زا ........... 68
2-3-4- طبقه بندی مکانیسم های دفاعی........... 68
2-3-5- عملکرد مکانیسم های دفاعی.............. 74
2-3-6- ویژگی های مکانیسم های دفاعی .......... 75
2-3-7- تحول مکانیسم های دفاعی................ 76
2-3-8- اسم مکانیسم های دفاعی ............... 80
2-4- پیشینه های پژوهش در ایران و جهان........... 82
دوران سوم : آیین شناسی پژوهش
3-1- آیین پژوهش ................................. 86
3-2- جامعه آماری ، جرم الگو و روش نمونه گیری ... 86
3-3- ابزار پژوهش ............................... 87
3-4- عشوه اجرا ................................. 90
3-5- روش های تجزیه و تجزیه داده ها ............. 90
دوران چهارم : یافته ها (تجزیه و تحلیل آماری )
4-1- آغاز ...................................... 92
4-2- یافته های توصیفی .......................... 92
4-3- یافته های استنباطی......................... 93
فصل پنجم : جدال و نتیجه گیری
5-1- آغاز .................................... 105
5-2- جدال و تبیین یافته های پژوهش ............. 105
5-3- محدودیت ها . ............................. 107
5-4- پیشنهاداها ............................... 108
5-4-1- پیشنهادهای پژوهشی ...................... 108
5-4-2- پیشنهادهای کاربردی...................... 109
منابع و مآخذ
الف) منبعها فارسی ................................ 111
ب ) منبعها انگلیسی ................................ 115
پیوست ها ....................................... 128
چکیده انگلیسی................................... 131
فهرست جداول
طرح 1-1- (فرمول اسیر متغیرها و ابزار پژوهش) ... 12
جدول 4-1- (توزیع فراوانی و درصد نمونه آماری به افراز سن و تحصیلات .................................................. 92
جدول 4-2- (آزمون های چند متغیری برای بررسی اثرات گروه آزمودنی درمتغیرهایوابسته)................................. 94
جدول 4-3- (نتایج آزمون های تک متغیره مولفه های مختلف سازوکار های دفاعی رشدنایافته افراد
بزهکار وعادی) ................................. 95
جدول 4-4- (شاخص های توصیفی حاصل آزمودنی ها مولفه های مختلف مکانیسم های دفاعی رشد نایافته افراد بزهکارو عادی )................. 96
طرح 4-5- ( آزمایش های چند متغیری برای بررسی اثرات امت آزمودنی در متغیرهای وابسته) ................................. 97
جدول 4-6- (نتایج آزمون های تک متغیره از بهر امعان مولفه های مختلف مکانیسم های دفاعی
روان آزرده افراد بزهکارو عادی) ............... 97
جدول 4-7- (شاخص های توصیفی حاصل آزمودنی ها مولفه های مختلف مکانیسم های دفاعی
روان افسرده افراد بزهکار و عادی ) .............. 98
جدول 4-8- (آزمون های قید متغیری برای بررسی اثرات امت آزمودنی در متغیرهاوابسته) ................................... 99
طرح 4-9- ( شاخصهای توصیفی عملکرد آزمودنی ها مولفه های جوراجور مکانیسم های دفاعی
رقیق افسرده افراد بزهکار و عادی ) .............. 99
طرح 4-10- (آزمون های چند متغیری برای امعان اثرات امت آزمودنی در متغیرها وابسته) ................................ 100
جدول 4-11- (نتایج آزمون های تک متغیره برای امعان مولفه های مختلف خودکارآمدی افراد
افراد بزهکار و عادی ) ...................... 100
جدول 4-12- (شاخص های توصیفی عملکرد آزمودنی ها مولفه های مختلف خودکارآمدی افراد
بزهکار و عادی)................................ 101
جدول 4-13- ( آزمون های قید متغیری برای بررسی اثرات گروه آزمودنی باب متغیرها وابسته) ................................. 102
طرح 4-14- (نتایج آزمایش های تک متغیره برای بررسی مولفه های مختلف هوش معنوی افراد
بزهکار و عادی ) .............................. 102
جدول 4-15- (شاخص های توصیفی عملکرد آزمودنی ها مولفه های جوراجور خرد معنوی افراد ................................................ 103
چکیده
هدف پژوهش حاضر مقایسه ی خودکارآمدی ، هوش معنوی و استیل های مکانیسم دفاعی زنان بزهکار(25-18سال) با زنان عادی است. اجتماع آماری زنان بزهکار، قلوه زنان 18 تا 25 سال که در سال 1392 در زندان شهید کچوئی کرج به تارک باده برند و جامعه آماری افراد عادی کلیه دانشجویان دختر 18 تا 25 سال مشغول به تحصیل باب دانشگاه علوم و تحقیقات البرز بودند. الگو مناسبت مطالعه در این پژوهش، حاوی 120 نفر(60 نفر زن بزهکار و 60 نفر زن عادی) بودند که هر دو نمونه حرف استفاده از آیین نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. پژوهش حاضر از نوع ، پژوهش های علّی– مقایسه ای و از تماشا هدف، کاربردی است . ابزارهای اندازه گیری پرسشنامه ی خصوصیات جمعیت شناختی، پرسشنامه ی سبک های دفاعی، هوش معنوی و خودکارآمدی بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخصه های آمار توصیفی و احصا استنباطی حرف روش های تحلیل واریانس چند متغیری استفاده شد. نتایج بازجست نشان انصاف که افراد بزهکار در مقایسه با عادی بیشتر از مکانیسم های دفاعی رشد نایافته مختلف همچون دلیل تراشی ،فرافکنی، ناارزنده سازی، بدنی سازی و جابه جایی استعمال می کنند همچنین افراد بزهکار در مقایسه حرف عادی بیشتر از مکانیسم های دفاعی روان افسرده مختلف همچون تشکل واکنشی، باطل سازی استعمال می کنند ولی بین این دو امت درهیچ کدام از مولفه های فرونشانی، والایی گرایی، شوخ طبعی، پیشاپیش نگری و به سمت کوه طور کلی مکانیسم های دفاعی رشد یافته اختلاف معناداری بود ندارد. علاوه حرف این افراد بزهکار در مقایسه با افراد رایج کمتر از میل به آغازگری رفتار، میل به انبساط تلاش برای کامل کردن تکلیف و مقاومت در رویارویی با عایقها استعمال می کنند و افراد بزهکار در مقایسه با افراد رایج کمتر از تفکر وجودی انتقادی، ایجاد معنای شخصی، آگاهی متعالی و گسترش حال هوشیاری استفاده می کنند.
واژگان کلیدی: مکانیسم های دفاعی، هوش معنوی، خودکارآمدی، بزهکار ی.