گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه رشته عمران با موضوع پی سازی ساختمان


» :: پایان نامه رشته عمران با موضوع پی سازی ساختمان


قبل از اقدام به سمت اساس سازی ساختمان، باید اطمینان حاصل گردد که در طرح و محاسبات نکات زیر احترام شده باشد :

الف- نشست ارض بر ایز تغییر سطح ایستایی

ب- نشست زمین ناشی از حرکت و لغزش کلی در زمینهای بی‌ثبات

پ- نشست ناشی از ناپایداری ارض براثر گودبرداری خاکهای جار و حفر چاه

ت- نشست ناشی از ارتعاشات احتمالی که از تاسیسات خود بنا یا ابنیه جار آن ممکنست ایجاد شود.

تعیین تاب فشاری زمین

برای روشن کردن وضع زمین در عمق، باید بئر های آزمایشی ابداع گردد. این چاه ها باید بعمق لازم و بتعداد کافی ایجاد گردد و تغییرات سنخ خاک طبقات مختلف زمین بلافاصله مناسبت خواندن قرار گیرد و نمونه های کافی جهت بررسی دقیق به آزمایشگاه فرستاده شود. برای امعان و تعیین تاب فشاری زمین در مورد خاکهای چسبناک نمونه های دست نخورده جهت آزمایشهای لازم تهیه می گردد و برای خاکهای غیرچسبنده آزمایشهای تعیین دانه اسیر و تعیین اندازه مخصوص خاک و یا آزمایش بوسیله دستگاه ضربه ای در محل انجام می گیرد. در حین ظن زنی باید بازشناخت کرد که آیا ارض محل ساختمان خاک دستی است یا طبیعی و تشخیص این امر حین اعمال خاکبرداری با دید مواد متشکله جدار محل خاکبرداری و وجود سوراخها و مواد خارجی (نظیر آجر تیر و زباله و غیره) مشخص باده شود.

چنانچه امتیاز داده شود زمین محل ساختمان خاک دستی است، باید اعمال احداث چاه از قشر خاک دستی عبور کرده و بزمین طبیعی برسد.

چنانچه زمین طبیعی قابل بارگذاری در عمقی بیش از آنچه که باب اطلس پیش بینی شده است قرار افسرده باشد ، باید در محاسبات پی سازی تجدیدنظر شده و مشخصاتی متناسب با ته و نوع و تاب زمین در نظر گرفته شود و هر فصل ارض طبیعی قابل بارگذاری عمق کم قرار گرفته باشد باید حرف احترام حداقل عمق لازم بمنظور حفاظت پی از یخبندان و آبهای سطحی ، پی سازی ساختمان اجرا گیرد .

در نقاطیکه دارای فصل یخبندان طولانی و شدید بوده و سطح آب پایین زمینی بالا باشد باید کف پی در عمق پائین تر از ته برودت قرار گیرد و همچنین در ساختمان هائیکه دارای سردخانه بوده و روی ایستابی بالا می باشد باید ترتیبی اده شود که ارض زیرپی از یخبندان مصنوعی ایضاً مصون باشد .

بمنظور تعیین توان مجاز ارض می توان از تجربیات محلی مشروط بر آنکه بسنده بوده باشد استفاده کرد. ابعاد اساس ساختمانهای اسم شده قرینه ای برای تعیین تاب مجاز زمین خواهد بود.

هنگامیکه نتایج تجربی در حد نباشد و از طرفی تعیین دقیق تاب مجاز زمین با توجه به سمت اهمیت ساختمان، مناسبت نیاز نباشد میتوان توان مجاز را با تعیین نوع خاک توسط متخصص با استعمال از جداول شماره یک مندرج در بخش دوم آئین کاربرد مکانیک خاک شماره 2-19 ایران بازشناخت نمود .

قراردادن پی ساختمان روی خاکریزهائیکه دارای میزان قابل توجهی ماده‌ها رسی بوده و یا بخوبی متراکم نشده باشد، صحیح نبوده و باید از آن خودداری کرد. در صورتیکه پی سازی در این نوع بعللی اجباری باشد باید نوع و کالا ارض مورد مطالعه و آزمایش قرار گرفته و آن‌گاه انتساب به پی سازی متناسب با این نوع زمین اقدام گردد .

 بتن و بتن آرمه

مصالح

سمنت : سیمان پرتلند مورد استعمال باب بتن باید مطابق ویژگیهای استانداردهای زیر باشد:

الف- سیمان پرتلند، قسمت اول تعیین ویژگیها، تعداد 389 ایران

ب- سیمان پرتلند، قسمت دوم تعیین نرمی، تعداد 390 ایران

پ- سیمان پرتلند، اقبال سوم بازشناخت انبساط، شماره 391 ایران

ت- سیمان پرتلند، اقبال چهارم تعیین زمان گیرش، شماره 392 ایران

ث- سیمان پرتلند، اقبال پنجم تعیین تاب فشاری و تاب خمشی شماره 393 ایران .

ج- سیمان پرتلند، قسمت ششم تعیین ئیدراتاسیون، شماره 394 ایران

سیمان مصرفی باید فاسد نبوده و درکیسه های تندرست و در سیلوویا محلی حفظ از بارندگی و رطوبت حفاظت شود. سیمانی که بواسطه زوال امعان در نگهداری و یا هر علت دیگر فاسد شده باشد باید فورا از محوطه آتلیه خارج شود .

مدت استوار شدن سیمان پرتلند بی‌آمیغ در شرایط متعارف جوی باید از 45 دقیقه زودتر و سفت شدن نهایی آن از 12 گاهنما دیرتر نباشد. در انبار اجرا کردن خرجین های سیمان باید مراقبت شود که کیسه های سیمان اشکوبه‌ها تحتانی فشار زیاد کیسه هائیکه روی آن قرار گرفته است واقع نشود. درنقاط خشک قرار دادن خرجین ها روی یکدیگرنباید از ده ردیف و در نقاط مرطوب حداکثر از 4 ردیف بیشتر باشد محل حفاظت سمنت باید کاملاً خشک باشد تا رطوبت به آن رخنه ننماید .

شن و ماسه: شن و رمل باید از سنگهای سخت بسان گرانیک- سیلیس و غیره باشد. بکار جا به جا کردن آهکی بی‌اساس ممنوع است. ویژگهایی شن و رمل مصرفی باید برحسب با استانداردهای زیر باشد:

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.