گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

آثار بمب های شیمیایی بر محیط زیست


» :: آثار مواد منفجره های شیمیایی حرف محیط زیست

بمب های کیمیاوی  

واحد زمان ( هاست که از آخر جنگ تحمیلی می گذرد اما هنوز که هنوز است بسیاری از مجروحان شیمیایی در میان ما زندگی می کنند و بسیاری دیگر سال ها پیش از جمع ما خارج شدند و به سمت مقام رفیع تایید رسیده اند . بر اساس آمار به سمت دست آمده امروز حدود صد وبیست هزار صفت شیمیایی در میان ضمیر اول شخص جمع زندگی می کنند که حال بسیاری از آنها نیز بحرانی است . ما در این اثر آهنگ داریم با دیدی زیست شناختی کمی از سختی های زندگی جانبازان شیمیایی را به شما معرفی کنیم . مطمئنا ً ضمیر اول شخص جمع نمی توانیم تمام ی سختی ها و رنجی های را که یک جانباز شیمییایی در راه پرستش به وطنش متحمل شده و میشود به شما معرفی کنیم سرپرست در این جاده همه ی تلاش خود را می کنیم .

این اثر بسان بقییه پیشه های آدمی خالی از اشکال نمی باشد . اگرشما در این اثر حرف اشتباه یا اشکالی روبرو شدید خواشمند است این اشتبا ه را به ما گوشزد فرمایید .

تاریخچه ی استعمال از عوامل شیمیایی

به سمت تقاضا می توان گفت که قدمت سلاح های شیمیایی به اندازه سلاح ها ی معمولی است ، به طوری که شواهدی مبنی بر استفاده از ماده‌ها آتش زا توسط یونانیها (موسوم به آتش یونانی) در سال های ۱۲۰۰ و ۴۲۹ قبل از میلاد مسیح (ع) شبر آمده است. بر طبق همین بینات « اسپارتها» ایضاً در جنگهای خود گوگرد و زغال نارس را بر دیوار و حصار دشمن می سوزاندند تا گازهای سمی متصاعد شده وبر بدخواه تاثیر ظاهر ید . تاریخ جدید جنگ های شیمیایی از سال ۱۸۹۹ در جنگ انگلیس حرف بوئرها(مهاجرین هلندی در افریقای جنوبی ) شروع شده که در آن ارتش انگلیس از توپهای حایز اسید پیکریک استفاده کرد که ایز تهوع زا داشت.

با این حال استفاده ی گسترده از عوامل شیمیایی در جنگها ، حرف تذکره جهانی اول سابقه نداشت است . به سمت اثنا جنگ حهانی اول به دلیل پیشرفت دانش و تکنولوژی لازم برای تهیه ی مواد شیمیایی خطرناک امکان کاربرد آنها به مقدار فروان فراهم گردید . آغازین مناسبت استفاده از گاز های شیمیایی در سطح وسیع در آوریل ۱۹۱۵ توسط قوای آلمانی چهره گرفت باب این حمله شش هزار سیلندر حاوی گاز کلر برای مسموم کردن توان های جانب مقابل به کار گرفته شد که در نتیجه ی آن پنج هزار نفر از نیروهای متفقین به هلاکت رسیدند . بعد از این حمله در سبتامبر همان سال نیروهای انگلیسی نیز از گاز گلر استعمال کزدند . حرف لاخره آلمان در واحد زمان ( ۱۹۱۵ گاز فسژن و در سال ۱۹۱۷ گاز خردل را وارد صحنه پیشه زار نمود . استفاده از کاز های شیمیایی برای آغازین بار لزوم استفاده از ماسک های محافظتی را مطرح ساخت . جند انگلیس از این ماسکها از بهر اولین بار به غرض حفاظت از اسبها و افراد استفاده نمود. باب مجموع می توان حرف که گاز های کلر، خردل و فسژن میانجیگری ارتش آلمان و انگلیس و گاز های موثر در دم از جور هیدروژن سیانید و کلرید سیانوژن توسط فرانسوی ها به کار گرفته شد . برحسب آمار حاصل حدود صد هزار نفر کشته و دویست هزار آدم زخمی حاصل استفاده از این گازها بود .

نظام آدمکش بعث عراق که انواع سلاح های مدرن غرب و شرق را بر ایمان خلل ناپذیر رزمندگان دلیرمان امتحان کرده حیات و به بی‌مرادی کامل رسیده بود ، در پی شکستهای مداوم و عجز و بی‌حالی در برابر سلحشوران سپاه توحید بکاربرد سلاح های شیمیایی متوسل گردید. ارتش صدام عفلقی در بین سال های آغاز تذکره تا آخر آن در بیش از صدها مناسبت از سلاح های شیمییایی استفاده کرد ه که باب عملیات خیبر ، بدر ، والفجر ۸ و سلسله عملیات های کربلا ابعاد این بزه به اوج خود ورود . حملات مذکور با استفاده از انواع اسلحه شیمیایی (خمپاره ،توپ، بمب و غیره ) حاوی گاز های کشنده از قبیل عوامل عصبی ( تابون ) ، گاز های خردل ، سیانور و عوامل اسم کننده (فسژن) انجام افسرده است .




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.