گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

بیان سیر تهیه گزارش از « عملکرد مدیریت» در آموزشگاه پسرانه «یاوری»


» :: بیان سیر تهیه اعلام از « عملکرد مدیریت» در دبستان پسرانه «یاوری»

ساختمان و محیط دبستان :

این آموزشگاه باب سال 1374 تأسیس شده است. متراژ کل زمین 4532 متر چهارگوش می باشد فضای این آموزشگاه برای اجراء برنامه های ورزشی تا حدودی درخور می باشد. باب بدو جدول به محیط در سمت راست، قسمتی برای پارکینگ در تماشا افسرده شده است و قسمت دیگر زمین فوتبال و بستکبال می باشد. سرویس های بهداشتی در انتهای آموزشگاه می باشد آبخوری دیواری هم برای دانش آموزان در تماشا گرفته شده در مقایسه با دوره راهنمایی که آبخوری بود ندارد.

تنها یکی از دیوارهای دبستان نقاشی شده است که به سمت نظر من بهتر است نقاشی های بیشتری کشیده بشود و یک محیط شاد را ایجاد کرد. از لحاظ فضای صفت همانند دوره راهنمایی است و حتی بدتر باب حالیکه اندیشه آموزان دوره ابتدایی به فضای سبز بیشتر و گل و سبزه بیشتری نیاز دارند، فقط آسفالتهای سیاه محیط را پوشیده است. جایگاه ایستادن دانش آموزان برای آداب صبحگاهی حرف رنگ سفید نقطه گذاری شده است. برای ایجاد آراستگی در صفها.

- زمانیکه وارد بنا می شویم باب بدو ورود سمت راست اتاقی واقع شده به نام اتاق تربیتی و بیت بهداشت، در روبرو تاخت دفتر دیده می شود یک دفتر آموزشگاه دخترانه و دیگر دفتر پسرانه. چرا که این دبستان هم شیفت دخترانه و هم پسرانه داردکه از هم مجزا هستند. تعدادی از کلاس ها در جانب چپ بیاض پسرانه قرار گرفته اند که این کلاسها عبارتند از : آمادگی بوستان، آمادگی گلستان، دوم رجایی، دوم باهنر، آغاز پاکنژاد، آغاز مطهری در ضمن این آموزشگاه در دوره آمادگی نیز دانش آموز می پذیرد.

آزمایشگاه وسالن امتحانات هم در طبقه آغاز حقیقت شده اند.

لیک

- اما وضعیت آزمایشگاه : امکانات و وسایل حرف اندازه ایی بود دارد اما کهنه هستند، محیط آزمایشگاه بزرگ است ویک میز و تعدادی صندلی در نظر گرفته شده است اما وسایل نظم  و تربیتی ندارند و  به  چهره پراکنده باب هرجایی گذاشته شده اند. به فرموده آقای رشیدی از آزمایشگاه برای دروس حقایق بیشتر استفاده می شود اما معلمان آنچنان که باید و شاید استعمال نمی کنند. به نظر من معلمین علوم می توانند از دانش آموزان بخواهند خود، خارج از آموزشگاه اشیاء یا وسایلی که مربوط به سمت درس می شود تهیه و به مدرسه بیاورند و در آموزشگاه از آن استعمال شود مثلاً ار درس در رابطه حرف انواع سنگ یا صفحه گیاه است می توان این کار را انجام داد و خلاقیت را در آنها پرورش داد.

باب طبقه دوم، نماز خانه، آبدارخانه در کنار هم هستند تعدادی از کلاسها نیز از جمله کلاس دوم شهید فهیمده کلاسهای چهارم (مدنی، طالقانی و بهشتی) ، کلاسهای پنجم ( صدوقی و مفتح) و کلاسهای سوم ( خاتمی، چمران) باب این اشکوبه واقع شده است. این آموزشگاه همچنین دارای گارگاه IT و اتاق پرتو می باشد بیت نور با موکت فرض شده است و کلاسهای کتاب‌الله در این اتاق برگزار می شود و دارای تلویزیون و ویدئو هم می باشد.

برای هر یک از کلاسها قفسه ای باب نظر گرفته شده که تعدادی کتاب حکایت و علمی و باب آنها قرار داده شده است و چرخه تا دور کلاس باکارهای دستی بچه ها تزیین شده است. باب پاساژ کلاسها جالباسی هایی نصب شده که دانش آموزان و معلمین، چادر یا کت خود را روی ثانیه آویزان می کنند.

- اتاق دست های کوچک اندیشه های ارجمند :‌در طبقه آغاز دبستان اتاقی به این نام وجود دارد این اتاق پر از کارهای دستی اندیشه آموزان دختر و ابن می باشد. دانش آموزان با پس مانده های کاغذ، چوب و .. وسایلی را تهیه کرده اند تعدادی از وسایل میانجیگری خود دانش آموزان در مدرسه تحت راهنمایی معلم تهیه شده و تعدادی هم خویش بچه ها در خارج از آموزشگاه در منزل درست کرده و به سمت آموزشگاه آورده اند.

در ضمن کلبه جایزه ای هم وجود داشت که حرف روی آن نوشته شده « اهتمام از شما، جایزه از ما».

لیک رمز موفیت مدیر :

- رفاقت، دوستی، همکاری و مشارکت با کادر آموزشی.

- تدبیر و نظر خواهی از معلمین برای تصمیم گیری عاقلانه.

- نوشته خواندنی :

در آموزش مدیران، توجه به طرح نظریات علمی از ضروریات است. اکنون دیگر بر همگان ثابت شده است که اداره ها را نمی توان تنها با سلیقه های فردی و یا حرف شیوه های مبتنی بر تجربه و خطا دائره کرد.

- نظریه های علمی به ویژه در دانش میان رشته ای مدیریت وزیر شاخه های آن، مدیریت آموزشی و آموزشگاهی تماماً ماخوذ از سایر فرهنگ ها هستند و با شرایطی فرهنگی و بوی کشور ضمیر اول شخص جمع تطبیق ندارند، علاوه بر این به سمت صرف اطلاع از نظریه های علمی، نمی توان اطمینان داشت که از آموزه های این نظریه ها در ادا نیز ب توان بهره گرفت. این موان نوعی نوآوری و تجدید نظر در روش های آموزش مدیران نیز هست برای توانمند سازی مدیران و کیفیت بخشی به سمت سازمان ها، نیازمند پروگرام های آموزشی خاصی هستیم در آموزش حتماً باید نظریه های علمی را مطرح کنیم. ولی این نظریه ها، با فرهنگ بومی ضمیر اول شخص جمع سازگاری کامل ندارد. عرضه چنین آموزش هایی به مدیران مانند این است که بخواهیم برای آنان لباسی بدوزیم، بری اینکه پیمانه هایشان را در اختیار داشته باشیم.

حرف چنین وضعی، باید در آموزش های جدید بین « علم» و« تجربه» پیوند برقرار و « کاربرد خلاق نظریه ها» را به سمت شکلی بسوده و قابل درک برای مدیران تصویر کنیم، بدون آنکه در هزار توی نظریه ها، تعاریف و رویکردهای گوناگون غوطه ور شویم، نظریه هایی که باعث می شوند احساس کنیم صرفاً اندیشه هایی برای تلاوت و لذت بردن هستند و نه برای خواندن و به کار بستن.

یکی از روش های نه چندان جدید ارائه‌ی « کاربرد خلاق» به صورت تمرین های آسان و قابل قبول، آیین « مطالعه موردی» در مدیریت است که از ثانیه به عنوان « مسأله های مدیریت» نیز یاد می شود «‌مطالعه موردی» ، « مناسبت کاوری، قضیه نگاری وافته کاوری، شیوه ای است که امروزه باب مباحث مرتبط حرف یادگیری فنون و روشهای بسیاری از علوم کاربرد یافته است. استعمال از مطالعات موردی در زمینه موضوعات مدیریت و مدیریت آموزشگاهی باب جهان، عمری به سمت درازای هفت دهه  دارد. ادر این شیوه آموزشی، رویدادی واقعی با آفرینی می شود و به سمت صورت موردی و ترجیحاً حرف بیانی جذاب همچون داستان، نمایش نامه، حرف و گو و ارائه می شود آن‌گاه پرسش هایی درباره مناسبت مطرح و از خوانندگان خواسته می شود درباره پرسش ها بیندیشند و پتواز آنها را بیابند. امروزه از مطالعه موردی علاوه حرف طرح در کتابها و نشریات ویژه مدیران و یاد گیرندگان خاص، در کارگاههای آموزشی نیز استفاده می شود معمولا مدرس کارگاه، موردی را قرائت می کند، آن‌گاه از آنها می خواهد درباب آن به گفتگو و تبدیل تماشا بپردازند و در پایان وقت تعیین شده یکی از اعضای گروه، به نمایندگی، دیدگاهها و نظریات اعضای امت را برای دیگران بیان می کند. معمولا مدرس کارگاه نیز براساس دانش پیوسته با موردی که در حال تجزیه و تحلیل است اطلاعاتی را باب اختیار شرکت کنندگان رسم می دهد و بدین ترتیب « بیرق »، تجربه و تفکر با هم می آمیزند و آیین هایی برای حل مسائل بروز روبرو  می یابند.

به سمت گفتة دکتر شریعتمداری (1369) در تعلیم و تربیت اسلامی، تکیه بر تفکر و اندیشه، بحث و گفتگوی فعال  وبالاخره به سمت کارگیری اصول به منظور حل یک بغرنج یا پاسخگویی به نیازهای روز، روش اصلی تدریس بوده است. حرف استعمال از همین الگوی کلی، آیین مطالعه موردی، محتوای اصلی درسی مانند ادرار را تشکیل می داده است. در این روش استاد اتفاق ای را باب قالب صورت مسأله تشریح می کرد و پاسخ حقوقی و مستدل دانشجویان، مبنای ارزیابی و ارتقای آنان حیات ( مجد فر، 1384)


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.