گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

بررسی آبزیان سد 15 خرداد


» :: بررسی آبزیان سد 15 خرداد

 چکیده

این برنامه در ایستگاههایی بر روی رودخانه قمرود و سد پانزده خرداد در استان قم انجام گرفت. که هدف از اجرای آن معرفی گونه های جوراجور ماهیان و همچنین انواع موجودات نبتیک و سایر جانداران موجود در این منطقه می باشد.

باب این بررسی از ادوات جوراجور صید, جهت صید اشکال ماهیان ساکن و مهاجر ( بومی و غیر بومی ) استفاده گردید ماهیان را پس از صید باب فرمالین و نمونه های نبتوز را باب الکل فیکس کرده و پس از انتقال به سمت تهران کارهای بیومتری عکس و در آوردن سنان حلقی از نمونه ها اجرا افسرده و بعد به کمک استاد راهنما جناب آقای دکتر غلامحسین وثوقی اقدام به شناسایی کالا و گونه آنها شد که این کار در تاخت فصل بهار و تابستان و در 5 ایستگاه جوراجور اجرا گرفت بیشتر ماهیان صید شده متعلق به خانواده کپورماهیان بودند که برخی دارای بها اقتصادی و برخی فاقد ارزش اقتصادی می باشند .

آغاز :

هدف از بررسی و مطالعه آبزیان رودخانه ها نهایتاً انگیزه شناسایی استعدادها و سایر امکانات آبی استان باب رابطه حرف پروش آبزیان می باشد.

باب این بررسی علاوه بر مشخصات سد پانزده خرداد – مطالعاتی نیز درباره خصوصیات جغرافیایی و منابع آبی استان قم انجام شده است که در ذیل به آن اشاره می شود.

هدف از بررسی و مطالعه آبزیان رود و منبع‌ها آبی شناسایی استعدادهاست که یکی از نکات مهم پروش آبزیان می باشد و از طرفی رشد نهار افزون جمعیّت در کشور سبب گشته تا مسئله کمبود پروتئین اهمیت حیاتی پیدا کند بنابراین علاوه حرف استفاده از منبع آبی وسیع کشورمان در جنوب و شمال نباید از منابع غنی آبی که در آبهای داخلی کشور حاضر است غافل ماند و امید است که با پژوهش و مطالعات بسیط استعدادهای فی‌نفسه این آبها را بصورت بالفعل در آوریم.

به عبارت دیگر شناسایی ماهیان جهت پی بردن به زیست شناسی آنها و خواندن بوم سازگانهای آبی اولین قدم اسم می گردد که بر پایه اینگونه داده‌ها و جمع بندی و پردازش آنها می توان روشهای صید, برخه برداری از نظر زمانی و مکانی و ارزیابی ذخایر و ترمیم ذخایر را تعیین کرده و باب اختیار بخشهای اجرائی قرار داد.


فصل اول

محیط شناسی

1-1 زمین شناسی :

به طور کلی دوران سوم قسمت مهمی از نواحی اطراف قم به واسطه دریای مدیترانه مرکزی پوشیده بوده و رسوبات و بن نشینهای دریای مزبور اکنون در اکناف کوههای شاه جمال – نرداغی – دوبرادران – خضر – کیکویه – و سایر کوههای شهرستان قم دیده می شود.

آثار دریای مزبور در نقاط نامبرده همان رسوبات ماکاکر ( آهک ) و بعضی اوقات سنگهای گچی و سنگهای نمکی می باشند که متعلق به دوران میوسن از دوران سوم است که در تمام تشکیلات میوسن مارنهای خاکستری و طبقات گچ و کنگلومرا آشنا شده است در روی طبقه گفته شده و در زیر تشکیلات میوسن سنگهای سبز و آهکهای رمل دار دیده می شود که محتوی فسیل خارپوستانی از فامیل کلیپتاسترید و به خصوص کالا اسکوتلاسوبر و توندرا می باشد.

در روی طبقه مذکور رسوبات مارنی و آهکی وجود دارد که به طور وفور دارای فسیل روزنه دارانی از فامیل اربیتوئد می باشد مخصوصاً جنس معروف لپید و سیکلینا باب نزدیکی شاه جمال در 500 متری خط آهن و همچنین در دامنه شمالی کره نرداتی فراوان است درروی تمام تشکیلات فوق الذکر مانهای سبز صبغه دیگری رسم گرفته است که دارای دو کفه ایها فراوان است و از ثانیه جمله می استطاعت جنس معروف پکتن را نامبرد خصوصاً گونه فراوان آیکتن تیژی ( آیکتن تیژی از بی سران نرم تنان اوقات سوم است که دو صدف قرنیه راست و صفت و دوزایده پخش در دو طرف لولا داشته است از فسیل مذکور در کوههای شهرستان قم فراوان دیده می شود) باب قید مارنهای سبز رنگ وجود دارد.  


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.