گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

یک قرن همراه با بلایای طبیعی


» :: یک سده همراه با بلایای طبیعی

آدم همواره از زمین لرزه وحشت دارد . تمام سال در اثر خرابی های عظیمی که زمین لرزه ها به وجود می آورند ، افراد زیادی روان خویش را از دست میدهند . زمین لرزه ها اگر شدید باشند ، بزرگترین اتفاقات و بلایای طبیعی را باعث می شوند . سالانه کمینه دو زمین لرزة‌بزرگ و هزاران لرزة کوچک خیس در زمین رخ میدهد فقط باب موارد معدودی می توان زمین لرزه را پیش بینی کرد  از قبل اخطارها و توصیه های بایست را به سمت اطلاع مردم رساند.

از زمانی که انسان توانایی نوشتن و طراحی کردن را به ید ‌آورده ، گزارش هایی در مورد اتفاق زمین لرزه به ثبت رسیده است. به نظر می رسد که شهر باستانی « تروی » حدود3000 واحد زمان ( قبل در اثر زمین لرزه ویران شده باشد . حوادث ناشی از زمین لرزه در تمام قرون وجود داشته و بعضی فرصت ها با تلفات جانی بسیار همراه بوده است . در سال 1755 میلادی ، وقتی شهر لیسبون (‌پایتخت کشور پرتغال ) به شدت تکان خورد ، حدود 30000 نفر از مردم روان با ختند . باب قرن نوزدهم زمین تزلزل های بزرگی در ایران ، هند ، ژاپن و ایتالیا و کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی به وقوع پیوسته است . باب تمام موارد‌، پیش از وقوع زمین لرزه هیچ آگاهی و اخطاری وجود نداشته است . لیک تمام زمین لرزه ها در مناطقی رخ داده اند که  پرونده ای طولانی از زمین لرزه داشته اند ؟؟؟؟؟؟

صد سال آخر

در ابتدای قرن حاضر ، جمعیت زمین یک میلیارد نفر بود .اکنون جمعیت زمین به 6میلیارد رسیده است و  این رشد هنوز ادامه دارد. شهرها گسترش یافته اند و افراد بیش تری باب مناطق حومة شهرها ساکن شده اند. بسیاری از آدم آفاق در نقاطی زندکی می کنند که زلزله خیز به شمار می آیند و سابقة‌زمین لرزه داشته اند و به همین دلیل، اتفاق فجایع  انسانی بزرگتر ، متحمل به سمت نظر می رسد .

بعضی از شهرهای بزرگ در معرض خطر قرار دارند . باب سال 1906 میلادی زمین تزلزل ای سانفرانسیسکو را تکان داد و بخش وسیعی از شهر را ویران کرد و وقوع آتش سوزی های گسترده نیز حرف ابعاد ویرانی افزود. توکیو هم در سال 1923 زمین لرزه را پاس دیگر تجربه کمرد و مکزیکوسیتی نیز چندین بار به لرزه درآمد.یکی از بدترین زمین لرزه ها باب سال 1976 در شهر صنعتی تانگشان در چین به وقوع پیوست که حدود 000/650 آدم را به کام مرگ فرو برد .

 قدرت یک زمین لرزه را می استطاعت از ثانیه چه بر سر زمین می آورد فهمید . در سال 1968 یکی از شدیدترین زمین تزلزل های این سده در شهر « انکوریچ» در الاسکا به وقوع پیوست.

 خیابان ها شکاف برداشتند و دهان بازکردند و در بعضی نقاط  زمین حدود 11متر بالا آمد .خشکی مثل ژله به لرزه باب آمد و موجب لغزش های زمین شد . امواج عظیمی از دریا به سمت ساحل هجوم می آوردند و ویرانی را کامل کردند . به دشواری می توان چیزی ساخت که درچنین زمین لرزه ای ابدیت آورد وبر جا بماند .

امروزه ، چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی ، سکونت باب یک ناحیة پس‌لرزه خیزی امری عادی شده است . هر بار پس از اتفاق زمین لرزه ، خرابی ها ترمیم می شود و آدم درس هایی می آموزد که چسان اثنا زمین لرزة‌ بزرگ بعدی بقای خود را حفظ کند اما همواره هر فردی امیدوار است که زمین لرزة بعدی در نقطه‌ای دیگر رخنه دهد .

سنگ های متحرک

به سادگی می توان شواهدی یافت که زمین زیر پای ضمیر اول شخص جمع ثانیه طور هم که به نظر میرسد ، آرام و پایدار نیست . به سمت ناحیه‌ای که لایه های سنگی زمین باب معرض دید قرار دارند نظر اندازید . تپه های ساحلی مکان خوبی برای آغاز این استفسار هستند . خطوط سنگ ها را بررسی کنید و ببینید آیا مستقیم هستند . ار چنین باشد ، اهالی آن محل خوش شانس هستند . اما اگر سنگ ها شکسته و خم شده و زاویه صلابه باشند ، آشکار می شود که در گذشته نیروی بزرگی آن هارا به حرکت و جابجایی واداشته است . این نیرو ممکن است زمین لرزه هایی را به سمت وجود آورده باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.