گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تحقیق زندگینامه امام رضا


» :: تحقیق زندگینامه امام رضا
این تحقیق در فرمت وردword و در8 صفحه میباشد

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک ایلچی خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی ذمه‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن حیات با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج تکثر را بر امام رواداشتند و تارک انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این اثر به سمت طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

 نام، لقب و تخلص امام:

آوازه مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به سمت معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) معصوم نهم و فرزند ایشان سبب نامیده صیرورت آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را تراضی اسم نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در ارض از او خشنود بوده‌اند و ایشان را از بهر امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم اولاد محمد" است. این لقب نشانگر ظهور بیرق و دانش ایشان می‌باشد. جلسات بحث متعددی که امام حرف دانشمندان ارجمند عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد بلد حقارت بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر حقایق یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام باب این مناظرات، کاملاً این مطلب مشعشع می‌گردد که این حقایق جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه افسرده باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.