گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

از مشروعیت حقوق بشر تا اطاعت و الزام‌آوری جهانی


» :: از مشروعیت ادرار بشر حرف اطاعت و الزام‌آوری جهانی
امروزه مفاهیم حقوقی به شکلی گسترده در زندگی انسانی ظاهر شده است. مرزهایی که از آن با نام‌های ادرار بین‌الملل ، جامعه بین‌الملل، نهادهای بین‌الملل، سازمان‌های بین‌الملل، تابعان حقوق بین‌الملل، سیاست و ادرار بین‌الملل، اقتصاد و ادرار بین‌الملل تعبیر می‌شود. مضامینی که درک صحیح و درخور از آن‌ها دست‌کم به سمت سوی ایجاب سوق می‌یابد.

تا چندی پیش سخن از افراد و تابعیت آن‌ها در‌قبال قوانین داخلی و حکومت‌‌های محلی و ملی پذیرفته شده بود و مسئولیت فردی و حمایت از فرد در محدوده‌ای خاص، جغرافیایی معین و حقوق ملی تبیین می‌شد؛ حتی فراتر از افراد، شرکت‌ها و شخصیت‌های حقوقی نیز باب چارچوب این قوانین مراد داشتند. اما تغییر باب این مفاهیم، تاثیرات مهمی بر زندگی جامعه بشری حرف جا گذاشت.


تمدن‌های بزرگ و جوامع با پرونده مدنیت کهن، تجربه‌های محیطی متمایز و مشترکی را در‌قبال اجرا و پذیرفتاری این قوانین کسب می‌کردند. در این میان، اجتماع بزرگ اسلامی باب گذار از این دوره و آزمایش ثانیه با پرسش‌های بسیار جدی و قابل تأملی روبه‌رو شده است، پرسش‌هایی که اعیان و مهان علمی این کشورها را به چالشی عمیق کشانده و پاسخ‌های آن می‌تواند جهت تغییرات یا ضرب آهنگ تحولات را با کاهش یا شدت دوست سازد.

 

روزگار مخالفت گسترده با ادرار بین‌الملل سپری شده است و قدرت‌ها و حاکمیت‌های بزرگ نیز از دهـکده جهانی و حقوق بیـن‌المـلل سخن می‌گویند.

پیشرفت‌های بسیار سریع در دنیا انگیزه شد تجارت، سیاست، جنگ و ... از ابعاد سنتی خود فاصله بگیرد و در مرزهای نوینی الگو گردد؛ از‌این‌رو به قوانین فرا ملی عاطفه نیاز فراوانی شد و آرام آرام عرف‌‌ها و رویه‌های بین‌المللی در میان ملت‌ها مورد آبرو حقیقت شد و از پایندانی اجرایی برخوردارگشت.