گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

اصلاح شورای امنیت ، تطبیق منشور ملل متحد با واقعیات جدید پس از دوره جنگ سرد


» :: اصلاح شورای امنیت ، تطبیق منشور ملل موتلف حرف واقعیات جدید پس از دوره جنگ سرد

مساله بازنگری منشور سازمان ملل موتلف بطور کلی، و اصلاح مقررات راجع به شورای امنیت بطور خاص جهان را باب برابر مرحله پر اهمیتی قرار داده است.

دگرگونی های سیاسی اخیر که تاثیر قابل بررسی ای در پیوندگر بین المللی گذاشته اند، تحولاتی را در انتظام حقوقی بین المللی ایجاب می کند. معیارهایی که عمدتا پشت از پایان تذکره جهانی دوم برای تنظیم روابط بین المللی در تماشا افسرده شده دیگر امروزه با واقعیات تطبیق چندانی نداشته و جوابگوی نیازهای جامعه بین المللی نیست.

منشور ملل متحد، یکی از مهمترین اسناد حقوقی بین المللی است، و از آنجا که تقریبا تمامی دولتها عضو آن می باشند، می توان ثانیه را نوعی خاص از یک قانون اساسی جامعه بین المللی تلقی نمود. حرف این وصف، طبیعی است که انتظارات نخست آگاه آن گردد. این مساله که بحث زیادی را باب محفل‌ها بین المللی بر انگیخته منجر به آغاز روند مذاکراتی گردیده که گرچه هنوز نتایج ملموسی بدست نیامده و لیکن دست کم موضع‌ها دولتها را تا حدودی در این باره روشن ساخته است. مقاله ذیل، سعی دارد جریان و روال مذاکرات را از آغاز تا کنون بسط داده و مسائل مهمی که در این زمینه مطرح شده یا باید مدنظر رسم گیرد را مورد جدال رسم می دهد. نویسندگان نوشته باب این جریانات به نحوی سهیم بوده و سعی می دارند در پرتو تجربه شخصی خود، پیش و همچنین چشم اندازهای این مذاکرات را منعکس نمایند. نویسندگان این نوشته هر دو فنلاندی هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.