گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

آئین حل و فصل اختلافات سازمان تجارت جهانی


» :: آئین اسم و فصل اختلافات سازمان بازرگانی جهانی
روند آشتی معمولاً به صورت صفت انجام می شود, زیرا برای دولتها دادن امتیاز در جریان سازش آسان تر است, به شرط اینکه علنی وفاش نشود. ار پیشنهادات آشتی دهندگان مقبول واقع شود, معمولاً به صورت مکتوب در می آید که سند ثبت و ضبط آشتی ها است. اما در ادا سازش به سمت معنائی که گفتیم کمتر پیش می آید شاید به این علت که هرگاه اتخاذ طرق غیر رسمی تر( مساعی جمیله, مینجیگری,...) برای اسم اختلاف, توفیقی به بار نیاورده باشد بعید است طریقه آشتی راه به جایی ببرد.


در راستای تایید و تثبیت آماج اصلی گات که عبارت است از تشویق هم‌چشمی تجاری بدون تبعیض و علنی, مقررات گات به سمت کشورهای سوم اجازه داده که حتی اگر از توافق های دو جانبه اختصاصی بین اندام در مورد محدودیت حجم صادرات, به طور مستقیم آسیب نمی بیند می توانند لغو این سنخ اقدامات و ترتیبات تجاری را که حرف تعهدات چند جانبه کشورها تحت گات هماهنگ نست, استدعا نمایند.


طبق رویه طولانی که از آغاز در گات وجود داشته, برای کشورهای در حال بسط و کم توسعه یافته اشکال ترتیبات ترجیحی و رزروهای خاص وجود داشته که برای آنها امکانات بیشتری ایجاد می کند. در مناسبت اسم اختلاف نیز برای کشورهای در حال توسعه پیش بینی شده که می تواند برای رسیدگی به سمت موضوعات و اختلافاتی که حرف کشورهای توسعه یافته و پیشرفته دارند از ترتیبات و آیین اسم و فصل سریع تر و مطلوب تری استفاده نمایند. این ترتیبات عمدتاً مبتنی بر این ملاحظه است که کشورهای در حال بسط نمی توانند برای مدتی طولانی پیامدهای اقتصادی ناشی از تخلف کشورهای پیشرفته از مقررات سازمان بازرگانی جهانی را تحمل کنند و منتظر رسیدگی های طولانی و پیچیده باشند و لذا باید به شکایات آنها سریع تر رسیدگی شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.