گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

تحقیق زبان برنامه نویسی پاسکال


» :: تحقیق زبان پروگرام نویسی پاسکال
این تحقیق کامل در 27 برگ و باب فرمت word می باشد
پاسکال زبان برنامه‌نویسی
زبان برنامه‌نویسی رایانه ایا پاسکال یکی از زبان‌های مشهور برنامه‌نویسی سطح بالای باب است. پاسکال به عنوان لسان آسان شده زبان ALgOL طراحی شد و مقاصد آموزشی داشت. این زبان میانجیگری نیکلاوس ویرت (Niklaus Wirth) پروفسور دانشگاه پلی تکنیک زوریخ در سوییس در سال‌های ۱۹۶۸ و ۱۹۶۹ طرح‌ریزی شد و در سال ۱۹۷۰ به عنوان یک زبان کارآمد و کوچک به منظور پیش برد و توسعه مهارت‌های برنامه نویسی با استفاده از برنامه نویسی ساخت یافته و ساختمان داده‌ها، منتشر گردید. نام زبان پاسکال ثانیه از نام بلز پاسکال، ریاضی‌دان فرانسوی، الهام گرفته شده است. پاسکال یک لسان برنامه نویسی امری و ساخت یافته تأثیر عبور می‌باشد که از خصوصیات این زبان می‌توان به سادگی‌ فراگیری آن اشاره کرد.
استاندارد این زبان برنامه‌نویسی در سال ۱۹۸۳ نوشته شده است و دو اداره IEEE و ANSI ثانیه را تائید کرده‌اند. بازهم اکنون این لسان بیش‌تر به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی‌ آموزشی برای مبتدیان در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. سادگی و تجرید خوب این زبان امکان برنامه‌نویسی راحت بدون نیاز به آگاهی از ساختارهای پیچیدهٔ زیرین سیستم‌عامل را می‌دهد.
یک نسخه برگرفته از پاسکال که با آغاز Object Pascal شناخته می‌شود، برای برنامه نویسی چیز گرا طراحی شد.
تاریخچه
نیکلاوس ورث پیش از پاسکال و از بهر تهیه مقدمات آن، زبان Euler و سپس Algol-W را توسعه داد و بعدها زبان‌های Modula-2 و Obern که شبیه به پاسکال بودند را بوجود آورد. باب دوران اختراع پاسکال، زبان‌های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود داشت ولی تنها تعدادی از آنها بسیار استفاده می‌شدند که عبارت بودند از Fortran ، Assembler و Cobol. ایده اصلی لسان جدید نظم، تدبیر داده‌ها و نیاز به تعریف داده‌ها بود. این زبان از آغاز به سمت گونه‌ای طراحی شده بود که یک زبان آموزشی باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.