شرایط واردات و صادرات :
ترشی و خیارشور جزء محصولات غذایی که دارای استاندارهای پیچیده خوراکی در اروپا و آمریکا نمی باشد و لذا پیشنهاد می شود و با توجه به شرایط صادرات ساده و تعرفه ای گمرکی و هزینه آبستنی و نقل در آغاز صادرات به کشورهایی که شرایط واردات آسان تری دارند مد نظر قرار گیرد . همچنین شایان یاد است مصرف کنندگان این محصول کشورهای آسیای میانه ، خلیج ایران و اروپای شرقی وتا حدی اروپای غربی می باشند.
کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات ثانیه بر استعمال محصول :
از موادی برایاینکه شورها و ماست و سبزیجات ساده باده توان به عنوان جایگزین مناسبی برای ترشیجات و خیارشور نام برد.
اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز :
این کالا بدلیل استفاده محصولات کشاورزی به آغاز مادهها اولیه و در حقیقت ایجاد ارزش افزوده برای کالاهای کشاورزی و ایجاد اشتغال مناسب برای کشورهایی که دارای محصولات کشاورزی با قیمت و کیفیت درخور بسیار مطلوب می باشد.
همچنین بدلیل تغییر بافت سنتی اعقاب ها باب کشورهای در حال توسعه مصرف ترشیجات و خیارشور تولید شده به صورت صنعتی باب اسم گسترش بوده و بسیاری از کشورها سعی در گسترش اینگونه محصولات بجای غذای سنتزی در حال گسترش دارند.