کارخانه ها، مشتریان و تامینکنندگان مهمترین اعضای یک زنجیرۀ عرضه هستند. باب واقع موفقیت یک تولیدکننده خویش به این است که بتواند یک رابطۀ پیوسته میان این اعضا را برقرار سازد. در یک سیستم لجستیکی واقعی جانب تندرستی جریان کالا میان تولید کننده و مشتریان به سمت تعدادی مراکز توزیع احساس نیاز میشود. بعد از ساخت این مراکز توزیع کالاها میانجیگری همین مراکز میان مشتریان توزیع میشود. یافتن بهترین مکانها جهت تاسیس این مراکز نه تنها باعث کاهش هزینههای آبستنی آنها میشود بلکه انگیزه بهرهوری و استفاده میگردد .بنابراین یافتن بهترین طراحی جهت ساخت این مراکز برای تولید کنندگان ضروری به تماشا میجوخه . در عمل بناگر کردن یک مرکز توزیع دارای هزینه اولیه ساخت و کالاها باب مراکز توزیع دارای هزینه گردش(جابجایی یا تغییر و تبدیل) میباشند. بنابراین مساله مکانیابی مراکز توزیع شامل چگونگی تعیین مکان مراکز توزیع از میان مکانهای کاندید و همچنین حمل کالاها از کارخانه