گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

آموزش برنامه نویسی - رقص نور و کنترل آن با کلید


» :: پرورش پروگرام نویسی - رقص نور و کنترل آن با کلید

در این آزمایش نحوه طرح‌ریزی و پروگرام نویسی یک رقص نور که با میکروسوئیچ بازدید میشود را آموختیم، به گونه­ای که با فشردن هر کلید، یک نمونه رقص پرتو بوسیله LED ارائه داده میشود.

سخت افزار این آزمایش شامل: یک میکروکنترلر ATMEGA16 ، 8 عدد LED ، 8 عدد مقاومت Ω330 ، 4 عدد میکروسوئیچ ، اصل 5 ولت می­باشد.

زبان برنامه نویسی این آزمایش BASCOM است.

این دوایر فرضی موازی باخط استوا دارای 4 در می­باشد که همان میکروسوئیچ است و دارای 8 خروجی بوده که خروجی، همان LED ها می­باشد.

LED حرف ولتاژی نزدیک به 3 ولت کار میکند. اگر به آنها 5 ولت اعمال شود، پس از مدتی خواهد سوخت. پشت باید به ازای هر LED که به سمت پورت میکرو وصل می­شود یک مقاومت Ω330 نیز بصورت سری به سمت LED وصل شود تا اسم از سوختن LED شود.

میکروسوئیچ­ها، باید یکی از اساس های آنها به پورت میکرو و اساس دیگر به زمین وصل شود. دلیل این پیشه این است که در دوایر فرضی موازی باخط استوا درونی میکروکنترلر، پورتهای میکرو خود به Vcc متصل می­باشد و از بهر پرکار نمودن آنها باید میکروسوئیچ به زمین وصل شود و در برنامه نویسی آنها، باید شرط پرکار شدن پورت میکرو را صفر(زمین) در تماشا بگیریم.

روال کارکرد این مدار اینگونه است که: به ازای هر میکرو سوئیچ، باید یک نمونه رقص نور از بهر آن در نظر بگیریم. حرف فشردن هر کلید (میکروسوئیچ)، رقص نور خاص آن کلید باب خروجی ( LED) ارائه داده می­شود و حرف زمانی که کلید دیگری فشرده نشود ثانیه رقص نور امتداد داده و در خروجی نمایش داده شود و با فشردن کلیدهای دیگر، رقص نور مختص آن­ها در خروجی نمایش داده شود.

در صفحات بعد نحوه پروگرام نویسی و توضیحات هر قسمت از پروگرام را خواهیم گفت.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.