گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

گوگل مارکت

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پروژه کارکرد نیروگاه بخار شهید بهشتی


» :: برنامه بازده نیروگاه بخار شهید بهشتی
مقدمه
نیروگاه شهید صفت لوشان که باب کیلومتر ۹۰ جاده رشت به تهران قرار دارد ، این نیروگاه تشکیل شده از چهار واحد که دو واحد آن بخار و دو واحد آن گازی می باشد . تولیدی واحد بخار هر کدام mw120 و در مجموع  mw 240 باده باشد و تولیدی واحد گازی هر کدام mw 60 که باب مجموع mw 120 می باشد. حال توضیحاتی مختصر و سودبخش راجع به واحد های بخار می پردازیم .
واحد بخار باب مجموع تشکیل شده از بویلر ، توربین و الکتریک الا ژنراتور که از ابتدا شرحی در رابطه با بویلر و بعد توربین و بعد ژنراتور می پردازیم.
فصل اول
بویلر
۱-وظیفه دیگ تبخیر
همانطور که در ایضاح داده شد در آغاز وظیفه دیگهای بخار تولید بخار جهت به حرکت درآوردن موتورهای بخار نظیر موتور وات برای انواع کارهای صنعتی بوده است که می توان موتورهای بخار قطارها یا پمپ ها را مثال زد. ولی پس از کشف موتورهای دیزل و ایضاً موتورهای الکتریکی موتورهای تبخیر مورد استفاده ای نداشته و لذا نیروگاهها بکار می روند. بنابراین در عصرل حاضر دیگهای بخار حرف استفاده از بنزین های فسیلی و یا اتمی وظیفه تامین بخار را برای نیروگاههای برق عهده دارد هستند.
۲-اساس کار دیگهای بخار :
در آغاز ماء تغذیه ای وارد مخزن استوانه ای شکل به نام درام شده و پس از طی لوله های پائین آورنده وارد لوله های دیواره ای می شود . در این محوطه درجه تاب ماء دائماً اضافه شده تا حدی که به نقطه جوش می رسد و سپس مقداری بخار در لوله های ایجاد می گردد. باب نهایت آمیخته آب و بخار وارد همان مخزن استوانه ای شده و توسط تجهیزات مخصوصی در این مخزن بخار ها جدا شده و آبها مجدداً مسیر فوق الذکر را ادامه می دهد . بخارها پشت از خروج از این مخزن وارد استوانه ها معمولاً در معرض حرارت ناشی از دود بویلر قرار دارند. ازاین‌رو به پایه حرارت بخار داخل آنها افزوده می شود و در نهایت به صورت بخار خشک این لوله ها را ترک نموده و به طرف توربین هدایت می گردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.