» :: تدبیر 57. تسهیل کننده های یادگیری سازمانی در طرحریزی
تسهیل عامل های یادگیری سازمانی در طراحی
چکیده
هدف: آماج از این مقاله تعیین نفوذ عوامل سازمانی بسان تعهد رهبری، انگیزه و تعامل روی پیامدهای یادگیری است که به عنوان بهبود عملکرد و جو سازمانی تعریف می شود.
طرح/ روش/ رویکرد: جنبه های متفاوتی از آموزشی دانش، اشتراک و بکارگیری که باب ارتباط با پیامدهاست در این مطالعه بررسی شده است. متخصصان طراحی در شرکت های ساخت وساز ویتنام موضوع پیمایش بودند که 339 طراح به عنوان الگو تعیین شدند.
یافته ها: اثر پذیرفتاری رهبری بر چهر هر دو مورد عملکرد و جو سازمانی با اهمیت برآورد شد. انگیزه ها عزب ارتباط مثبتی با عملکرد داشتند و تعامل کارکنان اثر مثبتی روی آتمسفر سازمانی داشت. نتایج نوشته پشتوانه ایا از مطالعات مفهومی در تحقیقات می باشد. نتایج مطالعه نشان داد که هر کدام از این عوامل نقش و تأثیر متفاوتی چهر فرایند یادگیری تشکیلاتی و نتایج دارند.
اصالت/ ارزش: این خواندن شواهد تجربی را از بهر اهمیت تعهد رهبری، انگیزه و تعامل کارکنان روی فرایند و نتایج یادگیری سازمانی فراهم آورده است.
کلیدواژه: سازمان های یادگیری، فرهنگ سازمانی، عملکرد سازمانی، تکنیک ساختن و ساز، رهبری، ویتنام